Foreign, Cultural and Scientific Relations

العلاقات الخارجية والثقافية والعلمية

Mayada ElRakhawy
Department Supervisor

نبذة عن الادارة

تختص بالأعمال التالية : 

 المشاركة فى إعداد خطة البعثات والأجازات الدراسية فى ضوء مقترحات البعثات وفى ضوء الأساليب التى يحددها نظام البعثات والأجازات الدراسية بالجامعة. 

اتخاذ إجراءات سفر أعضاء البعثات والأجازات ومتابعتهم عن طريق التقارير الواردة من مكاتب البعثات واتخاذ إجراءات وإنهاء البعثة.

 تنظيم الاستفادة من المنح والبعثات التى تقدمها الحكومات والجامعات المختلفة. 

 الاحتفاظ بمعلومات متكاملة من أعضاء البعثات والأجازات والموفدين فى مهمات علمية ومؤتمرات…الخ وإعداد التقارير الدورية لهم. 

 الإشراف على إعداد عقد الاتفاقات الثقافية مع الجامعات والمؤسسات العلمية وتنفيذها. 

العمل على تنمية العلاقات الثقافية مع العالم الخارجى. 

 تنسيق الاستفادة من الأساتذة والخبراء أثناء تواجدهم بالأقسام العلمية المناظرة. 

تنظيم المؤتمرات والاشتراك فيها واتخاذ إجراءات النشر لمادتها العلمية. 

 تلقى مقترحات الطلبات فى مجالات شئون العلاقات الثقافية والرد عليها. 

 تنفيذ قرارات مجلس الدراسات العليا والبحوث فى مجال العلاقات الثقافية. 

 مراجعة الأعمال التى تتعلق بشئون العلاقات الثقافية والبعثات والمنح والأجازات الدراسية بقصد التأكد من سلامة العمل والإجراءات. 

 أية مهام أخرى ذات علاقة بعمل الوظيفة 

It specializes in the following business: 

  •  Participate in preparing the scholarship and study leave plan in the light of the missions’ proposals and in light of the methods determined by the university’s scholarship and study leave system. 
  • Take the procedures for the travel of members of the missions and vacations, and follow up on them through reports received from the offices of the missions, and take measures and terminate the mission. 
  •  Organizing the benefit of scholarships and scholarships offered by different governments and universities. 
  • Maintaining integrated information from members of missions, vacations, and delegates on scientific missions, conferences, etc., and preparing periodic reports for them. 
  •  Supervising the preparation and implementation of cultural agreements with universities and scientific institutions. 
  • Work on the development of cultural relations with the outside world. 
  •  Coordinating the use of professors and experts while they are in the corresponding scientific departments. 
  • Organizing and participating in conferences and taking publishing procedures for their scientific material.
  • Receiving proposals for requests in the fields of cultural relations affairs and responding to them. 
  • Implementing the decisions of the Council of Graduate Studies and Research in the field of cultural relations. 
  • Reviewing works related to cultural relations affairs, missions, scholarships, and study leaves, with the aim of ensuring the safety of work and procedures. 
  •  Any other tasks related to the job

X